Hoe werkt het?
Middels TVS worden burgers en ondernemers in staat gesteld om digitaal zaken te doen met de overheid. TVS is de schakel tussen de aangeboden dienst en de dienst die de controle uitvoert op de identiteit van de gebruiker. TVS handelt het inloggen van de gebruiker op de website af, de gebruiker zelf merkt hier niets van.
TVS beschikt aan de ene kant over koppelvlakken, die de websites in staat stellen een koppeling met TVS tot stand te brengen. Deze mogelijkheden moeten uiteraard voldoen aan alle wettelijke beveiligingseisen. Aan de andere kant beschikt TVS over koppelingen met diverse Identity Providers (IDP's). De IDP (zoals DigiD, eHerkenning en eIDAS) die door de website wordt gebruikt, controleert de identiteit van de gebruiker en geeft, als alles in orde is, groen licht aan de website, zodat de bezoeker zijn of haar gegevens kan raadplegen. De bezoeker van de website merkt niets van de werking van TVS.
Verschillende identificatiemiddelen
Burgers en ondernemers kunnen verschillende identificatiemiddelen gebruiken om in te loggen, zowel nationale als Europese. De hoeveelheid inlogmiddelen en de bijbehorende technologie maken kostbare aanpassingen noodzakelijk. Al deze inlogmiddelen moeten, zoals gezegd, voldoen aan strenge normen en veiligheidseisen. Dit is niet eenvoudig te realiseren. TVS biedt een betaalbare tussenschakel tussen gebruiker en webdienst.
Doorontwikkeling
TVS zal regelmatig updates doorvoeren om de kwaliteit en veiligheid van de dienst te garanderen. Nieuwe releases worden eerst doorgevoerd op de preproductie-omgeving, zodat u als klant een week de tijd hebt om de nieuwe software te testen. Voor regulier onderhoud zijn er vaste onderhoudsmomenten. In het geval van spoedonderhoud of regulier onderhoud op een ander moment, zullen we hiervoor een aparte mededeling versturen via onze communicatie-app eFlash (iOS en Android).
DICTU houdt TVS 24/7 in de gaten. Als er iets mis is, grijpen we onmiddellijk in en zorgen we ervoor dat de voorziening zo snel mogelijk weer werkt. Met eFlash wordt u op de hoogte gehouden van storingen en onderhoud van TVS.

Wie doet wat: de aanvragende partij
- Uw organisatie is in het bezit van een OIN (Overheids Identificatie Nummer).
- Uw organisatie is in het bezit van een PKIO-certificaat (metadata inclusief signing).
- Uw organisatie staat op de ALB-lijst.
- U vult het aanvraagformulier in en sluit aan op preproductie
- U vult de checklist testen in
Wie doet wat: wij als de aanbieder van TVS
- Wij verwerken uw aanvraag in onze administratie
- Wij koppelen de unieke dienstnummers (ook wel UUID genoemd) terug
- Wij verzorgen de aansluiting met DigiD, DigiD Machtigen, eHerkenning, eIDAS
- Wij beoordelen de checklist
- Wij geven akkoord voor de aansluiting op preproductie